Itt folynak el Karácsony Gergelyéknél a közpénzmilliók
Újabb szerződés Hann Endrééknek és Róna Dánieléknek, de kapott közpénzt a Freeszfe Egyesület is. Karácsony Gergelyék elfogadták a Budapest Brand Nonprofit Zrt. pénzügyi beszámolóját.
Hann Endre, Freeszfe, Zaránd Péter, Róna Dániel – érdekes cégek és személyek bukkantak fel korábban a Faix Csaba vezette Budapest Brand körül.
Nyitókép: képernyőfotó / Budapest Te meg Én YouTube-csatorna
Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója. Ennek oka, hogy a Fővárosi Közgyűlés 475 milliót forintot vont el a főváros turisztikai, kulturális és városmarketing-feladatait ellátó cégétől. Faixnak pedig emiatt ki kellett rúgnia harminc munkatársát – erről számolt be közösségi oldalán.
„Megszoktuk szinte, hogy ellenszélben dolgozunk.
Ezen a héten azonban ki kellett állnom a kollégáim elé, hogy elmondjam nekik: a csapatunk több mint 30 tagjától kell megválnunk csoportos létszámleépítéssel,
miután Vitézy Dávid kezdeményezésére a Fővárosi Közgyűlés többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing feladatait ellátó cégétől. A kialakult helyzetben szinte az összes szakmai programunkat törölni kellett vagy fel kellett függeszteni” – fogalmazott.
Vitézy Dávid egy – a posztra érkező – hozzászólásában azt írta:
Budapest az elmúlt években többet költött már erre, mint az utak vagy a villamospályák felújítására összesen. Belátható, hogy ez tarthatatlan volt így.”
Vitézy arról is írt, hogy a főváros csak „a kötelező feladatairól forrást átcsoportosítva” tudja finanszírozni Budapest turisztikai brandépítését, viszont erre nincs pénze Karácsony Gergely eredeti költségvetési javaslata szerint sem. Ugyanis – mint írja – a Budapest Brand költségvetésének drasztikus csökkentése a főpolgármester eredeti költségvetési javaslatának is része volt, a cég tevékenységéről és gazdálkodásáról érdemes vitázni.
Vitézy szerint az általa Karácsonnyal közösen benyújtott módosítóknak köszönhetően juthatott egy kis forrás a régóta szükséges útfelújítások előkészítésére is.
Korábban már több cikkben is foglalkoztunk a Budapest Brand témájával. Ezek közül az egyikben beszámoltunk róla, hogy a Faix Csaba-féle Budapest Brand Nonprofit Zrt. (ami az egykori Budapesti Városarculati Nonprofit Kft., illetve a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ egyesüléséből jött létre) nettó 5 millió forintot elérő vagy azt meghaladó szerződései között felbukkantak érdekes cégnevek, személyek.
Így például a Hann Endre vezette Medián Kft., amely a Róna Dániel által igazgatott 21 Kutatóközponttal együtt kötött szerződést a céggel:
2023-ban hat alkalomból álló közvélemény-kutatással kapcsolatos feladatok ellátására, kérdőív kidolgozására, adatfelvételre és elemzésre nettó majd 15 millió forint (+ áfa) értékben. A Momentum Mozgalom, Puzsér Róbert volt főpolgármester-jelölt, valamint Márki-Zay Péter egykori kampány kampányguruja nettó 5,4 millió forint közpénzért dolgozott a fővárosi vállalatnak.
2024-ben sem szakadt meg a gyakorlat, Hann Endréék és Róna Dánielék összesen nettó 14 millió 850 ezer forint (+ áfa) értékben kötöttek vállalkozói szerződést a Budapest Branddel. Ezúttal is közvélemény-kutatásokkal kapcsolatos feladatok ellátása volt a cél.
Ezt is ajánljuk a témában
Újabb szerződés Hann Endrééknek és Róna Dánieléknek, de kapott közpénzt a Freeszfe Egyesület is. Karácsony Gergelyék elfogadták a Budapest Brand Nonprofit Zrt. pénzügyi beszámolóját.
A fővárosi cég kontraktusai között ott szerepelt továbbá a Freeszfe Egyesület,
amely a Budapest Tavaszi Fesztivál keretein belül megrendezésre kerülő, „A béke szigete” című előadás megvalósítására kapott nettó 12 millió forint közpénzt (+ áfa); de egy Mentat Consulting Kft. nevű cég is feltűnt a listán, akik stratégiai (üzletviteli és egyéb vezetési) tanácsadói feladatokat láttak el január 1-től. A kontraktus értéke nettó 24 millió forint (+ áfa) volt, negyvennyolc hónapra; s a vállalkozás tagjai között ott találjuk Tóth Csabát, a Republikon Intézet volt stratégiai igazgatóját, elemzőt.
A Budapest Branden egyébként egyáltalán nem látszódott az állítólagos „kormányzati kivéreztetés”, már ami a 2023. évi pénzügyi beszámolójukat illeti:
több mint 225 millió forintnyi adózott eredménnyel (nyereséggel) zárták ezt az évet Faix Csabáék.
Korábban arról is beszámoltunk, hogy az állítólag forráshiánnyal küzdő fővárosnál, legalábbis annak egyik cégénél (azaz a Budapest Brandnél) bukkant fel az ELTE hallgatói önkormányzatának korábbi elnökének; a Momentum, a Sétáló Budapest, illetve Márki-Zay Péter kormányfőjelölt egykori kampányfőnöke, Zaránd Péter is.
Egy, a Mandiner által kiszúrt megbízási szerződés szerint a kampánystratéga a Budapest Párbeszéd konzultációs és edukációs kampány előkészítésében és támogatásában is részt vett 2023-ban, mint szakértő. A 2020. november 1-től működő, Budapest Brand Nonprofit Kft.-vel kötött kontraktus 2023. január elsején lépett hatályba; a szerződés értéke nettó 5,4 millió forint volt.
Ezt is ajánljuk a témában
Karácsony összekötötte a sorsát a szocialistákkal, a parkolási maffiával, a korrupcióval és a kokainnal – mondta korábban az a Zaránd Péter, aki most egy fővárosi cégnek dolgozik nettó 5,4 millióért.